طالع بینی بچه متولد آذر

در ساختمانی که زندگی می کنم یک دختر مو مشکی ایرلندی متولد آذر هست که گیتار می زند و گاهی هم ترانه می سراید . یک روز قطعه شعری نوشت که به نظر من عالی بود . اگر چه آن را کامل نکرد ولی همان تکه هم به اندازه کافی لطیف و زیبا بود. این شعر با این جمله شروع می شود: آنجا ایستاده ای و قلب مهربانت برای من بی تابی می کند...عبارت زیبای فوق ، همه متولدین آذر را از بچه توی گهواره گرفته تا پیرمرد یا پیرزن نود ساله به خوبی توصیف می کند. به دختر کوچولوی متولد آذر خود نگاه کنید . آنجا ایستاده و قلب مهربانش برای شما بی تابی می کند.و پسر کوچولوی متولد آذر دلقکهای کوچک بازیگوش و پرنشاطی هستند که وقتی کسی به آنها توجه نمی کند با چشمهای پر از اشک خود میخندند .حتی در کودکان متولد این ماه می توان تمایل به دوستی و صمیمیت با دیگران را دید. وقتی این بچه را در اتاق خود تنها میگذارید ، گریه می کند ، ولی اگر او را به اتاق پرسروصدایی که بزرگترها مشغول حرف زدن و خندیدن هستند ببرید آرام میگیرد و خوابش می برد. این بچه هنگامی که در فضای صمیمی و شاد مردم قرار می گیرد رویاهای شیرینتری برای خود می بافد . البته احتمال دارد که بعدها وقتی بزرگتر شد از پیوندهای خانوادگی دوری کند ، ولی تا موقعی که کوچک است به این امنیت و صمیمیت و گرمی نیاز دارد . دقیقا مثل توله سگ تازه به دنیا آمده ای که دلش می خواهد در سبدی وسط یکی از بلوزهای کهنه شما دراز بکشد . اگر این امنیت و صمیمیت را از او بگیرید احتمال دارد بعدها در نوجوانی کمی گوشه گیر و منزوی شود و احتمال دارد به خاطر کمبود محبت به سراغ پتوی پاره و کثیفی برود ، بالش نرمی را را بغل بگیرد، یا با خرس پشمالوی اسباب بازی خود کند تا به آرامش و امنیت برسد ، ولی مطمعن باشید که شما را به همه آنها ترجیح میدهد.

پسر متولد آذر ، با قلاب ماهیگیری و قوطی کرم های خود ، پای برهنه و سوت زنان به همراه سگش در جنگلها پرسه می زند و به هر کس می رسد سلام می کند. نوجوان متولد آذر حالتی صمیمی و بی خیال دارد و همیشه همین طور خواهد ماند. دختر کوچولوی متولد آذر ممکن است گاهی اوقات ادای پسرها را در بیاورد و مثل او رفتار کند و شما مجبور شوید که مرتب به او گوشزد کنید که مثل خانمها رفتار کن ولی این دختر و پسرها از خانم یا آقا بودن مفهوم دیگری در سر دارند که شرط اول آن نیز صداقت و یکرنگی با دیگران است. صداقت پاک و صمیمانه ای که در آن ها به صورت هنر درآمده است و همین انتظار را هم از دیگران دارد. اگر جز این باشید به هیچ وجه زیر بار دستوران شما نمی رود.

خصوصیات بچه های متولد آذر ماه

بهتر است با کودک متولد آذر خود به عدالت و منطقی رفتار کنید. او اگر بپذیرد که در پشت دستورات شما منطق وجود دارد و آنرا با روی باز قبول می کند. اما اگر توجیهات شما را قبول نکند و شما نتوانید نمره خوبی در آزمون به دست آورید از دستورات شما سرپیچی می کند. اگر هم سعی کنید با زور او را وادار به اطاعت کنید در مقابل شما می ایستد . اما اگر از روی عدل و انصاف عمل نمایید و مثل خود او صداقت داشته باشید آنگاه یاد می گیرد که به قوانین شما احترام بگذارد. وقتی که مطمعن هستید که حق با شماست ، با قاطعیت عمل کنید و هنگامی که مرتکب اشتباه شدید به خطای خود اعتراف کنید. اکثر والدین منافع کودک را در نظر دارند و فقط برای آرامش خود دستوراتی می دهند. بچه متولد آذر این تبعیض و بی عدالتی را از فاصله چند فرسخی تشخیص می دهد و خشم سراپای وجودش را به لرزه در می آورد. از همین رو بهتر است دستورات خود را در کمال آرامش برای او توضیح دهید در غیراینصورت لجبازی می کند و شما مجبور می شوید او را به گونه ای غیرمنصفانه تنبیه کنید. با این کار فقط ضعف خود را نشان می دهید و گرنه هیچ تغییری در اوضاع به وجود نمی آید. 

مادرها معمولا به بچه های متولد آذر خود می گویند : کنجکاوی زیادی باعث دردسر آدم می شود . با همه این ها ، کنجکاوی آنها پایان ندارد. از صبح که بیدار می شوند شروع به سوال کردن میکنند تا شب که بخوابند از موقعی که زبان باز میکنند و میتوانند حرف بزنند باسوالات عجیب وغریب خود سعی در کشف دنیای بزرگ دارند چرا نباید به اجاق گاز دست بزنند؟چرا اگر شکلات زیاد بخورند دندانهایشان خراب میشود چرا وقتی که بابا درمورد ماه عسل حرف میزدید به شما چشمک زد؟ چرا طوری حرف میزنید که انگار دوتا ماه وجود دارد.بیلی که میگوید یک ماه بیشتر نداریم؟(بیلی برادر بزرگتر متولد بهمن اوست واگر شما هم چنین ترکیبی درخانه دارید واقعا برایتان متاسفم) چرا میگویید پدربزرگ دایم قدقد میکند.مگر او مرغ است؟چطوری خرس عروسکی من به شما میگوید که من شکلات خورده ام؟چرا این حرف را به خودم نمیزند؟و خلاصه دایم راجع به هر چیز شمارا سوال پیچ میکند.

بچه های متولد آذرماه

نوجوان متولد اذر نیز باسوالات خود سعی میکند فریبکاری و دروغ بافی های بزرگسالان را مورد پرسش قرار میدهد.اگر هم عصبانی شده وبر سرش فریاد بکشید(ساکت شو!اگر یک دفعه دیگر این کلمه(چرا)را به کار ببری میزنم تو دهنت) ان وقت بلافاصله باکنجکاوی میپرسد(چرا؟) بعدها هم که بزرگتر شد سوالات او عوض می شود : چرا با وجود آنکه ادعا می کنی به من اطمینان داری باز هم باید سر ساعت معینی به خانه برگردم ؟ چرا نظر مردم راجع به من این قدر مهم است ؟ آنها برای شما مهمترند یا من ؟ و این سوال مهمی است که از همان زمان که او را پوشک می کنید بهتر است به فکر پاسخی برای آن باشید. نوجوان متولد آذر اگر احساس کند که قوانین و مقررات شما بیشتر از آن که برای سعادت و نیکبختی او باشد برای ایمنی از حرف مردم است هرگز زیر بار آنها نمی رود . درست است که رعایت آداب و رسوم اجتماعی عملی منطقی و معقولانه است ، ولی تا این موضوع این موضوع را باید برای او به گونه ای توضیح دهید که معیارهای او قابل پذیرش باشد . به همین دلیل بهتر است پایه استدلال خود را خوب محکم کنید و از تاثیر آن مطمعن شوید . یک ضربالمثل قدیمی هست که می گوید : بچه ها ، تا وقتی که کوچک هستند پایشان را روی پایتان می گذارند ولی وقتی بزرگ شدند پایشان را روی قلبتان خواهند می گذارند . و در مورد متولدین آذر هم مصداق دارد. بچه متولد آذر اگر هم خیلی شلخته نباشد کمی دست و پا چلفتی است . همیشه مقداری دارو و چسب زخم جلوی دست داشته باشید . متولد آذر پایش را روی پایتان می گذارد و مانع جارو کردن و گردگیری شما می شود و بعدها جلوی هدفهای شما می ایستد و قلبتان را جریحه دار می کند.

بچه های متولد آذر شدیدا به استقلال نیاز دارند و در وهله نخست خود را از وابستگیهای خانوادگی آزاد می کنند و خیلی زودتر از آنچه فکر کنید از شما دور می شوند و گاهی حتی یادشان می رود به شما تلفن کنند یا برایتان نامه بنویسند. این رفتار آن ها معمولا دل پدر و مادرشان را می شکند. راه علاج آن است که صبر و شکیبایی خود را حفظ کنید زیرا او به خاطر همین خصوصیت شماست که به شما احترام می گذارد . اگر متعصب و کوته بین باشید ممکن است فقط او را در ایام تعطیلات ببینید ، تازه این هم چندان معلوم نیست .ولی اگر دوستان او را ، به جای معیارهای خود با ارزشهای واقعی خودشان مورد ارزیابی قرار دهید و اگر به عقل و شعور و رویاهای او ایمان دارید به خانه بر می گردد تا عشق و محبت خود را به شما تقدیم کند و شما را خرسند سازد . در غیر اینصورت به دوستان خود پناه می برد که او را همان طور که هست می پذیرند.

به کودکان متولد آذرماه چگونه رفتار کنیم

بچه متولد آذر خیلی زود با مسئله آشنا می شود . در مورد دخترها بیشتر می خواهند زنانگی خود را مورد ازمون قرار دهند . البته مشروط بر آنکه والیدن امنیتی را که بدان احتیاج دارند به آنها بدهند . اما پسرها در این مورد باید کمی آموزش ببینند . خلاصه آنکه پیشگیری خیلی بهتر از درمان است. به این بچه ها باید مقتصد بودن را یاد بدهید . آنها اصلا قدر پول را نمی دانند و آن را خیلی راحت خرچ می کنند. باید به آنها یاد بدهید که وقتی پول تو جیبی شان تمام شد دیگر از پول خبری نیست. اگر پول ناهار خود را خرج مجلات فکاهی کردند بگذارید بقیه هفته را کره و مربا بخورند. کمی سختگیری در این مورد لازم است و آنها را سر عقل می آورد.

دختر یا پسر متولد آذر از مدرسه خوشش می آید. هوشیاری و کنجکاوی زیاد آنها باعث می شود که درس خواندن برای آنها به صورت فعالیت خوشایند و جالی درآید . البته باید مواظب باشید که این علاقه و اشتیاق با کارها و تکالیف کسل کننده و پافشاری به رعایت قوانین و مقررات خشک از بین نرود. آنها اوصلا کمی بیقرار هستند و اگر مجبورشان کنید در یک جا بنشینند و جلوی قوه تخیل سرشار آن ها را بگیرید اشتیاق و هلاقیت خود را از دست می دهند و گاهی اوقات هرگز بهبود نمی یابند. معلمین سختگیر و بی حوصله و روشهای آموزشی کسالت بار و کشنده تخیل ، باعث فراری شدن این بچه ها از مدرسه و درس و کتاب می شود و گاهی موجب ترک تحصیل آنها می شود.

اعتماد و احترام به این بچه ها خیلی خوب جواب می دهد. اگر به او ایمان داشته باشید که هرگز تقلب نمی کند آنگاه هرگز دست به فریبکاری و کلک نمی زند. ولی اگر احساس کند که به او اعتماد ندارید آنگاه دلیلی نمی بیند که تقلب نکند. این بچه ها تمایل عمیقی به عنوان مبلغ مذهبی به کشورهای دیگر بروند. اما وقتی بزرگتر می شوند پرسشهای زیادی در ذهن آنها ایجاد می شود و ممکن است در اعتقادات آنها تزلزل و سستی ایجاد شود . بعد تصمیم می گیرند به جستجوی حقیقت بپردازند و آرمانهای خود را در معرض آزمایش قرار دهند. متولد آذر وقتی هیچ مسئله و هدفی نداشته باشد مثل سگی می ماند که استخوانی برای جویدن ندارد. جنگیدن برای حل مشکلات و دفاع از حق و حقوق دیگران ، قدرت آنها را افزایش می دهد . به هر حال تولد سگی که استخوان نداشته باشد ممکن است روی صندلی یا کاناپه را به دندان بگیرد و پاره کند. متولد آذر هم اگر بدون هدف و مسئله باشد ممکن است بیراهه برود و آینده خود را نابود کند.

او با ایمان و اعتماد خاصی به ستارها چشم دوخته است و همانطور که جلو می رود ممکن است موانع سر راه خود را نبیند و به زمین بخورد. او کمانگیر کوچولوی مستقل و صادقی است. باید به او فرصت دهید که بتواند تیرهای خود را با کمان پرتاب کند . او دوست دارد که علفها را در زیر پای برهنه اش حس کند و باران را روی صورتش لمس نماید. رویاهای خود را زیر گرما و نور خورشید بپزد و عمل بیاورد. در چنین حالتی است که آنجا می ایستد و قلب مهربانش برای شما بی تابی می کند و برایتان دست تکان می دهد . به او ایمان داشته باشد و شادمانه برایش دست تکان دهید.

تهیه کننده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...