نمونه فرم شکوائیه دادگاه + دانلود

وقتی جرمی علیه کسی اتفاق می‌افتد، از قبیل (قتل، ضرب و جرح، توهین، تهدید، سرقت، کلاهبرداری، فروش مال غیر، حتی تصادفات رانندگی، خیانت در امانت و غیره) شخص متضرر باید چه اقدامی انجام دهد که به حق خود برسد.

دادسراها به نمایندگی از جامعه، اقدام به کشف جرم و تعقیب متهم و جمع آوری دلایل نموده تا حقوق افراد جامعه محفوظ و نظم و امنیت قضایی و اجتماعی حاصل گردد. اما دادسرا نهادی نیست که فقط حامی متضرر از جرم باشد و یا فقط به حفظ و تأمین امنیت اجتماعی بپردازد بلکه مکلف است ضمن انجام امور فوق از متهم حمایت کرده و حقوق فردی و اجتماعی وی را نیز لحاظ کند.در ادامه نمونه فرم های شکوائیه برای دانلود قرار داده شده است.

دانلود فرم شکوائیه

دانلود برگ دادخواست به دادگاه عمومي

1 نظر

  1. مهدی شقاقیمهدی شقاقیsays:

    با عرض سلام و ادب خدمت بزرگانی که این برنامه را در سایت لحاظ نمودند که اشخاصی که نیازمند به راهنمایی یا مشاوره دارند به خواسته خود برسند.بنده مدتی است که سوالی برایم پیش آمده که از بزرگان تقاضا دارم بنده را راهنمایی کنید. سوالم این است که.،اگر بنده شکایتی مبنی بر هر دلیلی به دادسرا ارائه نمایم و بعد از درج شکایت و پیگیری از دادگاه عمومی که به ثبت رسیده که بعداز ثبت در سیستم سیلور قضایی تعیین شعبه گردد .بازپرس محترم شعبه بنده را با ارائه ادله و گواه یک بار در پلیس آگاهی و یک بار در شعبه محترم خواسته شد.حال سوال این است که آیا تعریفی در خصوص مدت زمان پرونده که بعد از ثبت متمرکز ارجاع به شعبه شده است، وجود دارد یا خیر؟بازپرس محترم تا چه مدت میتواند پرونده را نزد خود باتوجه به انبوه پرونده ها نگه دارد، لطفا بنده را با بیان دلیل و اساسنامه دادگاه نسبت به تشخیص قوه قضائیه توضیح دهید. با تجدید احترام

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام با مشاوره حقوقی مشورت کنید