چرا در زندگی زناشویی زن و شوهر باید خود را آراسته کنند؟

جمال و زیبایی همسر یک امتیاز است و نمی توان، آن را نادیده گرفت. در تعالیم اسلامی، توصیه شده است که زن ، در محیط خانه خود را برای همسرش بیاراید و با آراستگی و جذابیّت در برابر او ظاهر شود؛ مرد نیز، باید ظاهری آراسته داشته باشد!

آراستگی زن و شوهر، از این جهت اهمیت دارد که رغبت آنان را به یکدیگر بیش تر می کند. پیامبر (ص) در پاسخ زنی که درباره حقوق شوهر بر همسرش سؤال کردفرمود:

« وَ عَلَیهَا أَن تَطَیَّبَ بِأَطیَبِ طِیبها وَ تلبس أحسن ثیابها و تزین باحسن زینتها و تعرض نفسها علیه غدوة و عشیة»

« زن ، باید خود را با بهترین بوها خوشبو سازد و بهترین لباس هایش را بپوشد و با بهترین زینت ها، خود را آرایش دهد و هر صبح و شام خود را به شوهرش عرضه نماید.»

البته همان گونه که مرد از همسر خود انتظار دارد، با شیوه ها و وسایل گوناگون (آرایش و ...) رغبت او را برانگیزد، زن نیز، چنین انتظاری دارد و مرد، باید، جنبه های روانی و غرایزی او را در نظر بگیرد؛ به آراستگی خود عنایت کافی داشته باشد.

برخی از زن و شوهرها، گمان می کنند، آراستگی به چند روز آغازین زندگی زناشویی مربوط است و پس از آن که خودمانی شدند، حق دارند، به هر صورتی که خواستند، در برابر هم ظاهر شوند.

اگر طرفین، یکدیگر را در لباس نامناسب ملاقات نمایند، برخوردهایی پُر اصطکاک خواهند داشت و ارزش و اعتباری برای یکدیگر قائل نخواهند بود. سر و وضع ظاهر، باید، به گونه ای باشد که طرفین بتوانند در کنار هم بنشینند و هر دو را کامروا سازد.

نویسنده: توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...