مشاوره قبل از طلاق چیست ؟

در بیست و پنج سال اخیر ، مشاور ، جایگزینی برای وضعیت های خصمانه فراهم آورده است . زیربنای قانونی مشاور برای مشاجره های بر سر حضانت ، تقریبا در همه قسمت های حقوقی در ایالات متحده آمریکا و کانادا به وجود آمده است . بسیاری از زوج ها ، مشاوره را به عنوان حالتی بی طرفانه که در آن بتوانند گذار از زندگی خانوادگی را به بحث گذاشته یا برایش طرحی در نظر بگیرند ، پذیرفته اند .

در مشاوره ، یک شخص سوم آموزش دیده ی بی طرف - معمولا یک وکیل یا متخصص در سلامت روان - به شما کمک می کند تا مناسبات جدایی و طلاق را به انجام برسانید . مشاور کمک خواهد کرد تا یک توافق جدایی موقت ، شامل چه کسی در خانه مشترک زندگی کند ، هزینه های مشترکتان چگونه پرداخت شود ، و چه موقع بچه ها با هر یک از والدین باشند ، به مذاکره گذارده شود . میانجی همچنین به شما کمک خواهد کرد که در به نتیجه رساندن طلاق شامل ترکیبات پشتیبانی و تقسیم دارایی ها ، طرح ریزی بزرگ کردن فرزندان را فراهم آورد ، به ترتیبی که هر یک از شما امکان رابطه با آنها را داشته باشید. 

در یک کشمکش ، مشاوره بر پایه برد- بردبنا می شود . هدف مشاوره این است که به شما کمک کند تا با هم منافع مشترکتان را تشخیص داده و راه حل های خلاقانه فراهم کنید به ترتیبی که سهم هر یک از شما هنگام نیازها ، خواسته ها ، و آنچه که فکر می کنید در این کشمکش منصفانه است ، به حداکثر برسد . مشاوره یک جو غیررسمی و پشتیبانی کننده فراهم می آورد و به هر یک از شما فرصتی می دهد که تشخیص دهید چه چیز در به نتیجه رساندن طلاق ، مهمترین است .

بیشتر وقت ها ، مشاوره داوطلبانه است . بدین معنی که هر یک از دو طرف باید تمایل شرکت در این جلسه را داشته باشند . در شمار فزاینده ای از مسائل حقوقی ، مشاوره برای حفاظت و ملاقات با فرزندان ، اجباری است . شما ممکن است قبل از طرح دعوا در حضور قاضی ، ملزم شوید که یک طرح جزء به جزء نگهداری از فرزندان را مطرح کنید ، خواه این طرح شامل خدمات مشاوره دیکته شده از طرف دادگاه باشد، یا خدمات یک مشاور خصوصی.

مشاوره قبل از طلاق

مشاور جای عرض حال قانونی را نمی گیرد . مشاور یک شخص سوم بی طرف است و نمایندگی هیچ یک از طرفین را ندارد . شما باید وکیلی در نظر بگیرید که فرایند انجام شده در مشاوره را مرور کرده و لایه حه ای را به دادگاه تسلیم کند . همچنین وکیلتان به شما کمک می کند تا با ارائه پیشنهاداتی ، حقوق قانونی تان را به اطلاع تان برساند تا بتوانید مذاکره کننده ی آگاهی باشید . هزینه های مشاوره ، نصف هزینه های وکلای سنتی برای مشاوره و ارائه لایحه است .

مشاوره بر مبنای شش اصل فلسفی زیر که مخاطبین خود را راهنمایی می کند ، پایه گذاری شده است :

1- مراجع یک خانواده است ، نه یک زن یا شوهر به تنهایی . میانجی از منافع یک بخش در برابر بخش دیگر دفاع نمی کند ، بلکه بر راه حل هایی تمرکز می کند که نیازهای همه اعضاء خانواده را در نظر می گیرد.

2- بالاترین اولویت مشاور کمک به والدین است که بر آنچه برای فرزندانشان بهتر بهتر اسن تمرکز کنند و طرح های فرزند پروری ای تهیه کنند که ارتباط فرزندان را با هر دو طرف تضمین نماید .

3- هر دو طرف کنترل کامل خود را بر همه تصمیمات و توافقات حفظ می کنند . مشاور کمک می کند که گزینه های موجود توسعه یابند و راه های دیگر پیگردی و استخراج شوند ، اما تصمیمات را به هیچ یک از دو طرف تحمیل نمی کند .

4- مشاور وکیلی برای منافع هر دو طرف است ، اما برای جااندازی مناسبات ، بی طرف می ماند .

5- مشاوره هر دو طرف را قادر می سازد که مهارتهایی را یاد بگیرند که مشاجرات آینده را حل و فصل نمایند.

6- هدف مشاوره ایجاد آرامشی موثر و منصفانه است ، نه مشخص کردن برنده و بازنده.

مشاوره برای هر کسی نیست . بعضی ها مصمم به تخریب ، تنبیه و وادار کردن همسرشان به تحمل خسارت هستند . در چنین شرایطی شما احتیاج به محافظت قانونی دارید . مطالعات نشان می دهد تقریبا 90 درصد از کسانی که مشاوره را تجربه کرده اند ، صرفنظر از این که در دستیابی به توافق بر سر تمام مسائل موفق بوده اند یا نه ، آن را توصیه می کنند . یک فرایند همراه با همکاری ، شفابخش است . روشی که باعث پایان بخشی یک ارتباط می شود ، می تواند مانند توافق آن مهم باشد . اگر شما با روشی خصمانه و مهاجم به پیش بتازید ، ممکن است پول بیشتری به دست آورید ، اما تلخی ای را ایجاد می کنید که به خاطر آن تاوان عاطفی بیشتری را خواهید پرداخت .

یک مسیر جدید 

ما از نظر طلاق راهی طولانی را به عنوان شکست اخلاقی طی کرده ایم ، اما هنوز راهی طولانی تر را برای بهبود زخم حاصل از هم پاشیدن خانواده در پیش داریم . مرد یا زن متقاضی طلاق ، امروزه پیشگامی است که با مسیرهای جدید ، گزینه های نوین و چالش های نو مواجه می شود . قوانین در حال گذار هستند - از چگونگی قبول مسئولیت در پرورش فرزندان گرفته تا این که چقدر از نظر اقتصادی وام دار یکدیگر هستید . حقوقدانان مختلف ، توصیه های متفاوتی می کنند . دادگاه ها غیرقابل پیش بینی هستند . تشریک مساعی یک ایده جدید است و همکاری در یک سیستم قانونی که منافع فردی رقابتی را پشتیبانی می کند ، خالی از مخاطره نیست . زیرا اگر طرف دیگر با باورهای مثبت عمل نکند ، شما محکوم به شکست هستید .

اما هر چه بیشتر و بیشتر ، مردم انسانیت را منظور دارند ، راه برای دیگران بازتر می شود . زیر و بم های فرهنگی در حال تغییر است . شما فرصت دارید که خلاق باشید ، خطر کنید ، در نیات مثبت نسبت به همسرتان پیش قدم شوید ، و نه فقط برای جلوگیری از این که طلاق به یک فاجعه تبدیل شود ، بلکه همچنین در مورد روزهای خوبی که با هم داشته اید ، صحبت کنید.

تهیه کننده : توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...