انحرافات جنسی که به گونه ای دیگر مشخص نشده اند.

در این بخش درباره نابهنجاری های جنسی که در طبقه بندی راهنمای تشخیص و آماری اختلال های روانی، به گونه ای دیگر مشخص نشده است بحث خواهیم کرد. این انحرافات جنسی: هرزه گویی تلفنی و کنپیوتری، مرده خواهی،عضو خواهی، حیوان خواهی،مدفوع خواهی، تنقیه خواهی، ادرار خواهی، هیپوکسی فیلیا است.

1)هرزه درایی تلفنی و کامپیوتری
هرزه درآیی تلفنی عبارت است از : ابراز کلمات وقیحانه پشت تلفن وقتی طرف مکالمه گوش میدهد، بیمار که معمولاً یک مرد است، اشغال های ذهنی خود را بیان می کند و مخاطب را وامی دارد در مورد فعالیت جنسیش صحبت کند.مکالمه با خود ارضایی همراه است که اغلب پس از قطع مکالمه کامل می شود. برخی از افراد از شبکه های کامپیوتری مرتبط و اینترنت نیز استفاده می کنند تا پیام های وقیح را با پست الکترونیک ارسال کنند. به علاوه برخی نیز از شبکه های کامپیوتری برای ارسال پیام های جنسی آشکار و تصاویر ویدیویی استفاده می کنند. این کارها گاهی به صورت وسواس گونه انجام می شود. از آنجا که استفاده کننده گان از این شبکه ها ناشناس می مانند و از اسامی مستعار استفاده می کنند، این خطوط جنسی کامپیوتری به برخی افراد امکان می دهد که نقش جنس مخالف را بازی کنند که نمایانگر روشی جایگزین برای ابراز تخیلات مبدل پوشی نارضایتی جنسیتی است. خطر این روابط جنسی کامپیوتری داخل خط این است که افراد بچه باز اغلب از این طریق کودکان و نوجوانانی را به دام انداخته و آنها را ملاقات نموده و مورد سوء استفاده جنسی قرار می دهند. بسیاری از این تماس های داخل خط، بعداً به روابط جنسی خارج از خط منجر می شود.با این که برخی افراد گزارش کرده اند که برخوردهای خارج از خط به روابط معنا داری تبدیل شده اند، ولی اکثراً این ملاقات ها سرشار از یأس و سرخوردگی است زیرا دو طرف در مورد یکدیگر خیال پردازی هایی دارند و وقتی با هم ملاقات می کنند، قادر نیستند توقعات ناخودآگاه طرف مقابل را برآورده سازند. در برخی موارد نیز که افراد بالغ با هم ملاقات می کنند تجاوز یا قتل ممکن است روی دهد.

2) مرده خواهی
مرده خواهی نوعی وسواس فکری در مورد ارضاء جنسی از جسد است. بیستر افراد مبتلا به این اختلال، اجساد را از قبرستان پیدا میکنند. ولی برخی از آنها، سابقه دزدی جسد دارند و برخی نسز برای ارضاء میل جنسی خود، اقدام به قتل می کنند. درموارد معدودی که مورد مطالعه قرار گرفته اند، افراد مرده خواه معتقد بودند که بزرگ ترین تحقیر را بر قربانی بی جان روا داشته اند. ریچارد وون کراف ابینگ معتقد است که در تمام موارد مرده خواهی، تشخیص سایکوز قابل تأثیر است.

3) عضو خواهی
در عضو خواهی، فعالیت جنسیش را بر یک قسمت از بدن متمرکز می کند و همه قسمت های دیگر را نادیده می گیرد. تماس های دهانی- تناسلی نظیر فرج لیسی( تماس با آلت تناسلی زن)، آلت لیسی(تماس دهانی با آلت مرد) و مقعد لیسی(تماس دهانی با معقد)، فعالیت هایی است که به طور طبیعی با پیش نوازی در ارتباطند.
فروید متوجه شده که سطوح مخاطی یدن، شهوت زا هستند و قادرند احساسات لذت بخش بوجود بیاورند. ولی وقتی شخص از این فعالیت ها به عنوان تنها منبع ارضاء جنسی استفاده کند و قادر به نزدیکی نباشد یا از آن اجتناب کند. مبتلا به انحراف یا ناهنجاری جنسی است، این اختلال دهان گرایی نیز نامیده می شود.

4) حیوان خواهی
در حیوان خواهی، حیوانات در خیالات انگیزه و فعالیت های جنسی از جمله آمیزش جنسی، خود ارضایی و تماس دهانی - تناسلی با رغبت مورد استفاده قرار می گیرند و ممکن است برای این منظور تربیت شده باشند. حیوان خواهی به عنوان یک انحراف متشکل نادر است. برای بسیاری از مردم ، حیوانات تنها منبع عمده برای برقراری ارتباط هستند.
بنابراین جای تعجب نیست که اگر از انواع زیادی از حیوانات اهلی، استفاده جنسی یا شهوانی به عمل آید.
رابطه جنسی با حیوانات گاهی ممکن است مربوط به عدم دسترسی به رابطه جنسی طبیعی باشد و این امر به خصوص در مناطقی از جهان صادق است که اعتقادات خشکی در مورد ممنوعیت رابطه جنسی از ازدواج وجود دارد یا در موقعیت هایی که جداسازی اجباری وجود دارد. ولی از آنجا که در چنین موقعیت هایی ، خود ارضایی امکان پذیر است، تمایل به رابطه جنسی با حیوانات، نوعی حیوان خواهی فرصت طلبانه است.

5) مدفوع خواهی تنفیه خواهی
در مدفوع خواهی، شخص از مدفوع کردن روی شریک جنسیش یا بالعکس و یا با خوردن مدفوع، لذت جنسی می برد. یک نوع از این بالعکس و یا با خوردن مدفوع، لذت جنسی می برد. یک نوع از این اختلال ، بدهنی نام دارد که در آن شخص به صورتی وسواسی، کلنات وقیحانه ای بر زبان می آورد. این انحرافات جنسی مربوط به تثبیت در مرحله مقعدی رشد روانی - جنسی است.
تنقیه خواهی، کاربرد تنقیه به عنوان بخشی از تحریک جنسی است و این اختلال هم مربوط به تثبیت در مرحله مقعدی است.

6) ادرار خواهی
ادرار خواهی، نوعی شهوت گرایی پیشابراهی است که شخص از ادرار کردن روی شریک و یابالعکس، لذت جنسی می برد. هم در مردان و هم در زنان این اختلال ممکن است همراه با روش های خود ارضایی باشد که در آنها برای تحریک جنسی اجسام خارجی وارد پیشابراه می گردد.


تهیه کننده: توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...