عوامل موثر در ایجاد یک زندگی زنانشویی موفق

بدون شک ، ازدواج اولین تعهد عاطفی و حقوقی است که در سن بزرگسالی ایجاد می شود . انتخاب همسر و بستن پیوند زنانشویی ، نقطه ی عطفی در رشد و پیشرفت شخصی تلقی می شود . 3 دلیل اصلی ازدواج در جامعه ی امروزی عبارند از 1- عشق 2- همنشینی 3 -برآورده شدن انتظار ها و توقعات زن و شوهر . از جمله عوامل موثر در ایجاد یک زندگی زنانشویی موفق می توان به موراد زیر اشاره کرد :

ا- همسران ، در یک زندگی زنانشویی موفق و بادوام همراه با رضایت به یکدیگر احترام می گذارند . هر یک از همسران بعضی ویژگی ها یا توانایی های قابل احترام را در دیگری می یابد و هر چقدر میزان احترام گذاری به همدیگر بیشتر باشد ، زندگی زنانشویی رضایت مندتر خواهد بود.

2- همسران ، نسبت به همدیگر بردبار هستند ، آنها درک میکنند که احتمال خطا کردن در خودشان وجود دارد ، انسان را آسیب پذیر می بینند و به این ترتیب می توانند قصور و کوتاهی دیگری را بپذیرند !

3- همسران ، بر پایه ی اعتماد متقابل به تشریک مساعی می پردازند ، تشریک مساعی بر اعتماد متقابل زوج ها دارای زندگی زنانشویی باثبات و رضایت بخش نهاده شده است و به آنها امکان صرف وقت ، انرژی ، رغبت و اطمینان به درگیر شدن در فعالیتها و کارهای فرعی خارج از محیط زنانشویی را می دهد.

4- در یک ارتباط زنانشویی همراه با حس همکاری و مشارکت ، ممکن نیست زن و مرد همیشه با هم موافق باشند ، اما می توانند به راحتی مخالفت خود را اعلام کنند و این امر مورد پذیرش قرار می گیرد و با هم به دنبال راه هایی می گردند که مورد تایید هر دو قرار گیرد.

سازگاری زنانشویی

آیا می دانید سازگاری زنانشویی چیست ؟

یکی از روان شناسان و مشاوران خانواده به نام گریف می گوید : زوج های سازگار ، زن و شوهرهایی هستند که توافق زیادی با یکدیگر دارند ، از نوع و سطح روابط خود راضی هستند ، از نوع و کیفیت اوقات فراغت خود احساس رضایت می کنند و مدیریت خوبی در زمینه وقت و مسائل مالی خودشان اعمال می کنند ! روانشناس دیگری به نام لیدرر در تعریف سازگاری در زنانشویی می گوید : سازگار عبارت است از : رفتار مفید و موثر آدمی در انطباق با محیط فیزیکی و روانی به گونه ای که تنها با تغییرات محیط همرنگی نکرده و به پیروزی ناهوشیار از آن بسنده نکند ، بلکه خود نیز می تواند در محیط تاثیر گذاشته و آن را به گونه ای مناسب تغییر دهد .

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...