چرا پوست چروک می شود ؟

پوست پوشش خارجی بدن است و اعضای زیرین را در بر می گیرد . به علاوه ، نسبت به گرما ، سرما ، و درد حساس است . پوست نخستین منطقه دفاعی بدن در برابر باکتریها و عوامل بیماریزا محسوب می شود . دمای بدن نیز به وسیله پوست کنترل و تنظیم می شود . پوست بدن انسان در نقاطی مثل پاشنه پا که بیشتر در تماس با اجسام اند و بیشتر ساییده می شوند و مورد استفاده قرار می یگرند ، ضخیم و سفت می شود . پوست سایر نواحی بدن ، به خصوص اطراف چشم نازک است . وزن پوست یک انسان بالغ حدود سه کلیوگرم است و 1/7 مترمربع از سطح بدن را پوشانده است .

هر چه انسان پیرتر شود ، ماهیچه های زیر پوست ضعیف تر می شوند . در نتیجه پوست ، سست و شل می شود و چروک می خورد . پوست بدن یک انسان معمولی و سالم قبل از 50 سالگی دچار چین و چروک نمی شود . قرار گرفتن در معرض نورخورشید نیز میتواند موجب چروک شدن پوست شود . اشعه ماورای بنفش خورشید زیر پوست را که مسئول نرم نگه داشتن پوست است خشک می کند . 

افرادی که رژیم های غذایی سخت می یگرند ، پس از آنکه مقدار زیادی از وزن خود را از دست می دهند ، متوجه چین و چروک هایی در پوستشان می شوند . در این حالت سلولهای چربی زیر پوست جذب شده و به مصرف می رسند . در نتیجه پوست جمع می شود و چین و چروک بر می دارد

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...