اصولی برای عاشقانه کردن روابط زناشویی

دوران نامزدی که برای شما خاطرات لذت بخش و به یاد ماندنی بر جای گذاشته و به یاد آوردن آنها برایتان سرشار از عشق و محبت به همسرتان می باشد، شاید با مرور زمان و انجام مسئولیتها کنار گذاشته شده است. ولی شما می توانید با کمک رهنمودها و اصولی که در ذیل آمده است یک بار دیگر دوران خوش نامزدی را برای خودتان تداعی کنید و از طریق این اصول روابط رمانتیک و لذت بخشی را به زندگیتان برگردانید تا همچون گذشته از با هم بودنتان لذت ببرید. این رهنمودها شامل موارد زیر می شود:

1- ابراز عشق در زندگی روزمره:
از طریق کردار و به کارگیری عشق و علاقه می توان به همسرتان نشان دهیدکه چقدر به او و زندگیتان عشق می ورزید. برای مثال گاهی تقدیم کردن یک شاخه گل و یا حتی شام ساده ای که بسیار زیبا تزئین شده باشد، باعث تحسین کردن همسرتان می وشد و شما به او فهمانده اید که او را چقدر دوست دارید . این حرکات باعث می شود که او نیز عشق و علاقه خود را بیشتر از گذشته به شما ابراز کند.

2- خلوت کردن با یکدیگر:
شاید شما فرزندانی داشته باشد که مجبورید زمانی را به آنها اختصاص دهید، ولی باید این مسئله را نیز مورد توجه قرار داد که شما نیز نباید خودتان را فراموش کنید. شما می توانید با فرستادن فرزندانتان به خانه اقوام و آشنایان زمانی را به خود اختصاص دهید، چون هر دوی شما به این خلوت احتیاج دارید.

3- گفتن حرف های عاشقانه به یکدیگر:
در مورد رؤیاها و آرزوهایی که قبل از ازدواج داشته اید و حالا همه آنها با ازدواج با همسرتان به وقوع پیوسته است، صحبت کنید و به او بگوئید چقدر خوشحال هستید که شما همان مرد و یا زن دلخواه او می باشید. سعی کنید کلمه دوستت دارم، یکی از کلماتی باشد که شما مرتب آن را به زبان می آورید چون مطمئناً باعث عشق و علاقه شما به یکدیگر می وشد.

4- توجه و رسیدگی به ظاهر:
شاید بعد از گذشت زمان فکر کنید که دیگر لزومی ندارد به ظاهر خود برسید و این کار برای شما ضرورتی ندارد و با همان لباسهای ساده و تکراری نزد همسرتان ظاهر شوید. در صورتی که این عمل صحیح نمی باشد و همسرتان رغبتی برای نزد شما آمدن پیدا نمی کند چون در ظاهر شما تازگی و یا تنو را نمی بیند.

5- نوازش آرام بخش همسر
همسرتان را همیشه نوازش کنید. معمولاً زنان بیشتر از مردان به نوازش احتیاج دارند و از نوازش کردن شوهرتان بسیار لذت می بند؛ ولی برای آقایان نیز خالی از لطف نمی باشد در هر صورت شما باید همسرتان را به آرامی نوازش کنید تا هم موجب لذت بخشیدن شود و هم خستگی را از تن همسرتان بزداید.

6- انجام کارهای خارق العاده:
می توانید با تزئین خانه، گذاشتن گل بر سر میز شام و یا حتی خریدن هدیه ای به هر مناسبتی مثلاً برای قدردانی از زحمات همسرتان او را به عشق خود مطمئن بسازید و هدف از انی عمل این باشد که شما کاری را انجام داده اید که شاید همسرتان قبلاً به آن توجهی نداشته و با این عمل شما بسیار خوشحال می وشد.

7- بازگشت به خاطرات گذشته:
شما می توانید از دوران خوش نامزدی و اوائل زندگی صحبت کنید و باید آوردن آنها نشان دهید که چقدر برای شما مسرت بار بوده است و هنوز با گفتن جملات عاشقانه که در گذشته به یکدیگر می گفته اید،احساس خوبی را دارید. سعی کنید به مکانهایی بروید که برای شما در گذاشته معنای خاصی را داشته است.

8- تفریح و خنده با یکدیگر:
یک شوخی به موقع می تواند خستگی همسرتان را از بین ببرد و او را از مجادله هایی که در خارج از خانه داشته است دور کند. شما می توانید حتی با گفتن یک لطیفه برای چند لحظه خنده را بر لبان همسرتان بیاورید یا حتی می توانید او را برای قدم زدن دعوت کنید و از او بخواهید با یکدیگر به پارک و یا سینما بروید. سعید کنید همیشه در مقابل شوخیهای همسرتان لبخند بر لب داشته باشد.

تستی سنجش عشق به همسر
بدون شک عشق و علاقه بین زن و مرد یکی از انگیزه ای شکل گیری ازدواج است. با گذشت زمان زوجین از خود می پرسند که آیا میزان علاقه و عشق من نسبت به همسرم تغییر کرده است یا خیر؟ امروزه می توان سادگی برای این پرسش اساسی جوابی تقریباً دقیق یافت.
در این مورد از مقیاس عشق سنج استفاده می شود. مقیاس عشق سنج می تواند به وسیله هر شخصی مورد استفاده قرار گیرد. این مقیاس می تواند میزان علاقه شما به همسرتان را به طور نسبی نشان دهد.

دستور اجرای تست:
اسم همسر یا شخصی که می خواهید علاقتان نسبت به وی ارزیابی شود را در جای خالی از هر کدام از جملات زیر بنویسید، سپس هر یک از جملات را بخوانید. اگر کاملاً با جملات موافق بودید، نمره 10، اگر کاملاً مخالف بودید، نمره 1 را برای هر سؤال در نظر بگیرید و از نمره 9 الی 2 برای مواردی بینایی استفاده کنید.
بعد از پایان تمام سأالات نمره ها باید: بالاترین 90 و کمترین 9 باشد.
بالاتر از 87 نشانگر عشق خیلی شدید شما نسبت به شخص مورد نظر است و هر چقدر که نمرات پایین تر باشد از میزان عشق و علاقه کم می شود.

1- از اینکه مورد اعتماد ........ باشم ، لذت می برم.
2- اصلی ترین موضوع برای من خوشبختی ..... است.
3- اگر تنها باشم، بدون فوت وقت در پی ..... خواهم بود.
4- تقریباً حاضر به هر کاری برای ..... هستم.
5- احساس می کنم که می توانم درباره هر مطلب مهمی به .... اعتماد کنم.
6- احساس می کنم مسئولیت سلامتی ...... بر عهده من است.
7- برای من دشوار است که مدتی طولانی بدون .. باشم.
8- من برای ... حاضر هستم از هر چیزی بگذرم.
9- اگر قرار باشد دیگر هیچ گاه نتوانم با .... باشم، احساس بدبختی می کنم.

پس از چندی می توانید مقیاس را دوباره اجراء کنید در صورت تغییر، خود را مورد ارزیابی قرار دهید. این امر می تواند به شما کمک کند تا علت اصلی نواسانات زندگی خود را پیدا کرده و در جهت رفع آن اندیشه کنید.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...