احتمال حاملگی در دوران عادت ماهیانه

خیلی ها فکر می کنند که اگر فردی در زمان عادت ماهیانه اقدام به رابطه ی جنسی نماید ، احتمال بارداری وجود نخواهد داشت . اما باید گفت این امکان وجود دارد که ، وی در دوران خونریزی نیز باردار شود . دلایلی برای این موضوع وجود دارد که برجسته ترین آن ها عبارت است از :

دلیل تمام خونریزی های مهبلی عادت ماهیانه نمی باشد . مواقعی وجود دارد که زنان خونریزی کمی را در زمان تخمک گذاری ها مشاهده می نمایند . این زمان درست زمانی می باشد که فرد برای باردار شدن کاملا آماده بوده و به اصطلاح ، کشش رحمی وی بالاست . در زمان تخمک گذاری یک تخم از لوله تخمدان رها شده و به سمت پایین و لوله ی فالوپ (شیپور رحمی) حرکت می کند . این بسیار طبیعی است که دختری در زمان تخمک گذاری مقداری خون را مشاهده نماید و آن را حمل بر تغییر زمان عادت ماهیانه و یا به اشتباه خود عادت ماهیانه تلقی کند . 

بعضی وقت ها تخمک گذاری می تواند قبل از اینکه خونریزی (پریود) در فرد به پایان برسد اتفاق بیفتد و بعضی وقت ها نیز می تواند بلافاصله بعد از پایان یافتن عادت ماهیانه نیز تخمک گذاری انجام شود . از طرفی اسپرم نیز می تواند تا سه روز بعد از رها شدن تخمک را باردار کند .

بنابراین داشتن رابطه جنسی در هر دو صورت می تواند بارداری ناخواسته را به همراه داشته باشد . رابطه ی جنسی بدون استفاده از وسایل جلوگیری از حاملگی ، در زمان عادت ماهیانه و حتی در زمان خونریزی ریسک است . 

خارج از این مسئله ، روابط جنسی در زمانی که فرد دارای شرایطی اینچنین است هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی توصیه نمی شود ، در این شرایط حتی ریسک مبتلا شدن به انواع بیماری های جنسی ، از قبیل ایدز و یا زگیل های واژن و انواع دیگر بیماریها کاملا بالا است تنها راه قابل اطمینان و شایع برای جلوگیری از بارداری ناخواسته و بیماری های واگیردار در شرایط فعلی ، خودداری از نزدیکی در زمان عادت ماهیانه و استفاده از کاندوم است 

نویسنده : توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...