پنج راه مهار کردن حسادت

در این بخش از توپ تاپ پنج راه حل برای مهار کردن حسادت پیش از آنکه کنترل خود را از دست بدهید و کاری انجام دهید که بعد افسوس بخورید ، ارائه شده است :

1- از تجارب گذشته درس بگیرید

بینید که رفتارتان چگونه بر روابط گذشته تان تاثیر گذاشته و از آن بهره بگیرید تا به شما کمک کند بهتر عمل کنید . شما خیلی زود پی خواهید برد که ، کج خلقی ها موجب مشکلات زندگی عشقی شما می باشند . بدانید دلخور شدن از دست همسرتان ، کمکی به بهبود وضعیت زندگی نخواهد کرد .

2- واقع بین باشید

بر موضوعی که اتفاق افتاده تمرکز نکنید ، نه آنچه شما فکر می کنید ، می خواهد اتفاقی بیافتد چون به مرور زمان احتمال دارد در تشخیص واقعیت از توهم و خیال دچار مشکل شوید . شما هم نمی خواهید روابط عالی خود را بر سر مسائلی که هیچگاه در واقعیت اتفاق نیفتاده تباه کنید . به تخیل و تصورات خود اجازه ندهید به شما امر کند که شریک زندگی تان چگونه فردی است .

3- خود را محترم بشمارید

آگاه باشید که همسرتان ، به دلیل زن بودن شما را برگزیده و هیچ احتیاجی ندارد در جای دیگر به سادگی وسوسه شود . به خاطر داشته باشید شما به همان اندازه ی افرادی که به آن ها احساس خطر می کنید ، شایسته هستید.

4- از نظرات دیگران استفاده کنید 

از یک دوست بخواهید که رفتار شما را نسبت به همسرتان زیر نظر بگیرد . ممکن است با بهره گیری از نقطه نظر یک شخص بی طرف کاملا به حد و حدود اعمال و کردارتان آگاه شوید.

5- برخی قوانین را از همان ابتدا وضع کنید

چند راهبرد کلی وضع کنید که چه چیز مقبول و مورد پسند شما است و چه چیز نیست . با این کار هر دو نفر شما توجیهی برای خشم و ناراحتی خود در زمانی که هر کدام از شما رفتاری ناشایست و نامناسب داشته باشد ، خواهید داشت .

توجه : زیاده روی نکنید

شما مجازید احساس حسادت کنید ، البته تا آنجایی که قادر باشید به طریق مثبتی آن را کنترل کرده و از مجرای مناسبی هدایتش کنید . به خاطر داشته باشید گفتگوی معمولی مردی ( یازنی) با همسر شما امری طبیعی و عادی است . آن را نوعی تملق گویی به حساب آورید . به خاطر داشته باشید که اعتماد بنیاد هر ارتباط می باشد . اجازه ندهید احساس ناامنی ، ارتباط شما را تباه کند . از آن مهم تر ، به همسر خود همان اندازه احترام دبگذارید که خود انتظار آن را از او دارید . اگر قرار است شما هر کاری را که بخواهید انجام دهید او نیز می تواند .

تهیه کننده و نویسنده : توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...