احادیثی درباره ارزش آمیزش

در مورد اهمیت دانستنیهای صحیح زنانشویی قبل از اینکه به بحث بپردازم احادیثی را در این زمینه مطرح می کنم.پیامبر اکرم (ص) می فرماید : وقتی همسرت (برای آمیزش) به سوی تو جرکت کند ، دو فرشته الهی او را در بر می گیرند و پاداشی رزمنده ای که شمشیرش در راه خدا برهنه کرده باشد ، به او می دهند . و وقتی که با تو (زن خود ) همبستر شود همانند ریزش برگ درختان ، در فصل برگ ریزان گناهانش ریخته می شود ، و هنگامی که غسل جنابت انجام دهد از تمام گناهان پاک می شود.

پیامبر اکرم (ص) می فرماید :

وقتی که بنده مومن دست همسرش را برای آمیزش می گیرد ، خداوند ده حسنه و نیکی برای او ثبت می فرماید و ده خطا و لغزش را از او زایل می نماید. پس اگر همسرش را ببوسد ، خداوند یکصد حسنه و نیکی برایش می نویسد و یکصد بدی و خطا را از او برطرف می کند . آن گاه اگر با همسرش آمیزش نماید ، خداوند هزار حسنه و نیکی برایش می نویسد و هزار بدی و خطا را از او برطرف می کند و هنگامی که غسل جنابت انجام می دهند و به تعداد موهای بدن این زن و شوهر ، خداوند یکی و حسنه برای آن ها ثبت و به همان تعداد ، بدی و زشتی را از آنان برطرف می نماید . و اگر در شب سرد این عمل انجام شود ، خداوند به فرشتگان می فرماید : به این دو بنده خوب من نگاه کنید که چگونه در این شب سرد به خاطر خشنودی من غسل جنابت انجام داده اند . شاهد باشید که من دو بنده ام را بخشیدم.

و در روایت دیگر نیز از پیامبر اکرم (ص) می فرماید : هر مومنی که با همسرش آمیزش نماید ، هفتاد هزار فرشته بالهایشان را برای آنها می گسترانند و رحمت خدا بر آنان نازل می گردد . پس وقتی که غسل می کنند . در مقابل هر قطره آبی که از غسل آنها به زمین می چکد ، خداوند خانه ای در بهشت برایشان بنا می کند . و غسل جنابت ، رازی است بین خداوند متعال و بندگان او.

از امام صادق (ع) نقل شده است :

هیچ چیز مباح و حلالی نزد خداوند ، دوست داشتنی تر از آمیزش با همسر نیست. پس زمانی که مومن با همسرش نزدیکی و غسل جنابت می کند . شیطان به گریه می افتد ، و می گوید ای وای ! این بنده از پروردگارش اطاعت نموده و گناهانش بخشیده شده است.

و به راستی که از دیدگاه پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (سلام الله علیه) به اهمیت آمیزش پی می بریم . بنابراین برما واجب است که نکات زنانشویی را پر از لذت و شادی کنیم و اگر اطلاعات کم و یا غیر علمی از این مسائل داشته باشیم به همان اندازه در زندگی از لذت و شادی به دور خواهیم بود و اسباب ناراحتی و نگرانی در زندگی ما اتفاق خواهد افتاد.

تهیه کننده : توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...