تعبیر خواب منقول از ائمه

از ائمه معصومین صلوات الله علیه اجمعین منقول است که : هر کس خوابی ببیند و تعبیر آن را خواهد که بداند ببیند که از ماه چند شب گذشته است به عوض هر شب یک سوره از سوره های قرآن شماره کند و بعد از آن در سوره نیز به عدد هر شبی که گذشته یک آیه بشمارد و در آیه ، تعبیر خواب او خواهد بود . مثلا اگر از اول ماه ده روز گذشته باشد ده سوره از اول قرآن بشمارد سوره دهم آیه دهم همان سوره و همان آیه تعبیر خواب او خواهد بود.

اگر در شب اول ماه خواب ببیند

تعبیر خواب از سوره قرآن

سوره اول قران فاتحه الکتاب است و آیه اول بسم الله الرحمن الرحیم است . این آیه اشاره است بر کسی که در شب اول ماه واقعه که دیده باشد از معنی آن چنان مستفاد می شود که مکتوبی یا حکمی از بزرگی برای او برسد که سبب خوشحالی او بوده باشد. و بنابر قول جمعی که آیه اول الحمد لله رب العالمین را میدانند از معنی آن چنان مستفاد می شود که یک نعمتی که قبل از این نبوده به او برسد و آن کس شکرانه نعمت را بگوید.

اگر در شب دوم ماه دیده شود

بنابر اختلاف مفسرین از معنی این حروف الم و به قول ایه دوم ذلک الکتاب لاریب فیه هدی للمتقین از الم چنان استفاده می شود که خواب بیننده بر امری مطلع شود که در خاطر نگذشته باشد و از ذلک الکتاب چنان مستفاد می شود که حکمی یا مکتوبی به او برسد که سبب خوشحالی و منزلت و جاه او باشد.

اگر در شب سوم ماه دیده شود

سوره آل عمران است و ایه ی سوم این است که نزل علیک الکتاب تا اخر آیه از معنی این آیه چنان استفاده می شود که سه چیز متعاقب سه آیه دلالت بر رسیدن این سه چیز دارد.

اگر در شب چهارم ماه دیده شود

سوره ی نساء است و آیه چهارم و آتوا النساء صدقاتهن نحله تا آخر آیه از معنی آیه چنان استافده می شود که زنی مجدد یا مال عظیم به خانه خواب بیننده برسد و یا از خانه چیزی و هدیه مغوب به او برسد.

اگر در شب پنجم ماه دیده شود

سوره مائده است و آیه پنجم الیوم یئس الذین کفروا من دینکم تا آخر ایه از معنی آیه چنان استفاده می شود که از اهل کتاب مثل نصاری و یهودی نفعی به خواب بیننده برسد و شاید نوع دیگر به خوشحالی مبدل شود.

اگر در شب ششم ماه دیده شود

سوره ششم انعام است و آیه ششم أَلَمْ يَرَوْا كَمْ أَهْلَكْنَا قَبْلَهُمْ مِنَ القرن مکناهم فی الارض تا آخر از معنی آیه استفاده می شود که خبری ناخوش به صاحب خواب برسد که صاحب دولت از عظمت افتاده باشد و یا نفعی مانده و مبتلا شده باشد.

اگر در شب هفتم ماه دیده شود

سوره هفتم سوره اعراف است و آیه هفتم وَالْوَزْنُ يَوْمَئِذٍ الْحَقُّ فَمَنْ ثَقُلَتْ مَوَازِينُهُ فَأُولَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ از معنی آیه چنان استفاده می شود که کاری از کارهای خود را به جمعی فرماید بعضی از ایشان سعی کنند باعث رفعت ایشان باشد و بعضی دیگر تقصیر کنند که از نظر خواب بیننده بیفتند.

اگر در شب هشتم ماه دیده شود

سوره هشتم سوره انفال است و آیه هشتم لِيُحِقَّ الْحَقَّ وَيُبْطِلَ الْبَاطِلَ وَلَوْ كَرِهَ الْمُجْرِمُونَ از معنی آیه مستفاد می شود که میان خواب بیننده و شخص دیگر کدورتی یا دعوایی بوده باشد به حاکم و قاضی و امثال این طایفه عرض شود و حق معلوم شود که به طریق خواب بیننده است.

اگر در شب نهم ماه دیده شود

سوره ی نهم سوره توبه است و آیه نهم اشْتَرَوْا بِآيَاتِ اللَّهِ ثَمَنًا قَلِيلًا فَصَدُّوا عَنْ سَبِيلِهِ إِنَّهُمْ سَاءَ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ از معنی آیه چنان استفاده می شود که دو نفر به جهت قطع معامله در نزد خواب بیننده برسند.

اگر در شب دهم ماه دیده شود 

سوره یونس است و آیه دهم دَعْوَاهُمْ فِيهَا سُبْحَانَكَ اللَّهُمَّ وَتَحِيَّتُهُمْ فِيهَا سَلَامٌ وَآخِرُ دَعْوَاهُمْ أَنِ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ از معنی آیه چنان استفاده می شود که از خواب بیننده خیری و عمل صالحی در وجود آید که در دنیا و آخرت نفعی به او برسد.

اگر در شب یازدهم ماه دیده شود

سوره هود است که سوره دهم و آیه یازدهم إِلَّا الَّذِينَ صَبَرُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أُولَئِكَ لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَأَجْرٌ كَبِيرٌ از معنی آیه چنان استفاده می شود که کاری پیش خواب بیننده آید که در نظر خلق مشکل باشد و چون صبر کند نیک نامی و راحت ایام عمر او باشد.

اگر در شب دوزادهم ماه دیده شود

سوره یوسف است که سوره دوازدهم و آیه دوازدهم قَالَ إِنِّي لَيَحْزُنُنِي أَن تَذْهَبُواْ بِهِ وَأَخَافُ أَن يَأْكُلَهُ الذِّئْبُ وَأَنتُمْ عَنْهُ غَافِلُونَ. از معنی آیه چنین استفاده می شود که عزیزی مثل فرزند و امثال آن از او دور افتد و عاقبت آن دور افتاده به خیر باشد و خواب بیننده را از آن کدورتی به هم رسد و عاقبت او بسیار خوب باشد.

اگر در شب سیزدهم ماه دیده شود

سوره رعد که سوره سیزدهم و آیه سیزدهم وَيُسَبِّحُ الرَّعْدُ بِحَمْدِهِ وَالْمَلاَئِكَةُ مِنْ خِيفَتِهِ وَيُرْسِلُ الصَّوَاعِقَ فَيُصِيبُ بِهَا مَن يَشَاء وَهُمْ يُجَادِلُونَ فِي اللّهِ وَهُوَ شَدِيدُ الْمِحَالِ از معنی آیه چنین استفاده می شود که چیزی که باعث ملال خاطر باشد به خواب بیننده برسد فبها القیاس

اگر در شب چهاردهم ماه دیده شود

سوره ابراهیم که سوره چهاردهم و آیه چهاردهم این است.

وَلَنُسْكِنَنَّـكُمُ الأَرْضَ مِن بَعْدِهِمْ ذَلِكَ لِمَنْ خَافَ مَقَامِي وَخَافَ وَعِيدِ

از معنی آیه چنان استفاده می شود که کسی دوست یادشمن خواب بیننده باشد به او برسد وقس علی هذا

اگر در شب پانزدهم ماه دیده شود

سوره حجر است که سوره پانزدهم و آیه پانزدهم است

لَقَالُوا إِنَّمَا سُكِّرَتْ أَبْصَارُنَا بَلْ نَحْنُ قَوْمٌ مَسْحُورُونَ

از معنی آیه چنان استفاده می شود که شخصی با خواب بیننده بی حساب گفتگوی باطل کند به جایی نرسد و کار خواب بیننده خوب شود.

اگر در شب شانزدهم ماه دیده شود

سوره نحل است که سوره شانزدهم و آیه شانزدهم این است

وَعَلَامَاتٍ وَبِالنَّجْمِ هُمْ يَهْتَدُونَ

از معنی آیه چنان استفاده می شود که خواب بیننده را حالتی غیر از حالت اول که داشت از جانب شخص خوبی و بزرگی در هر باب عظمت به او رسد.

اگر در شب هفدهم ماه دیده شود

سوره بنی اسرائیل است که سوره هفدهم و آیه هفدهم این است

وَکَمْ أَهْلَکْنَا مِنَ الْقُرُونِ مِنْ بَعْدِ نُوحٍ وَکَفَى بِرَبِّکَ بِذُنُوبِ عِبَادِهِ خَبِیرًا بَصِیرًا

از معنی آیه چنان استفاده می شود که امری که موجب ملال خار خواب ببیننده باشد و حزن و اندوه او باشد ظاهر شود و عاقبت به خیر باشد و خیرات و تصدق نماید که رفع بلا کند

اگر در شب هیجدهم ماه دیده شود 

سوره کهف است که سوره هیجدهم و آیه هیجدهم این است.

وَتَحْسَبُهُمْ أَيْقَاظًا وَهُمْ رُقُودٌ وَنُقَلِّبُهُمْ ذَاتَ الْيَمِينِ وَذَاتَ الشِّمَالِ وَكَلْبُهُمْ بَاسِطٌ ذِرَاعَيْهِ بِالْوَصِيدِ لَوِ اطَّلَعْتَ عَلَيْهِمْ لَوَلَّيْتَ مِنْهُمْ فِرَارًا وَلَمُلِئْتَ مِنْهُمْ رُعْبًا

از معنی آیه چنان استفاده می شود که منزلی مجدد با ملکی مجدد در تصرف خواب بیننده در آید یا ماقبل از آن خبری غلط به او رسیده و در آخر ظاهر شود که آن خبر غلط است.

اگر در شب نوزدهم ماه دیده شود

سوره مریم است که سوره نوزدهم و آیه نوزدهم این است

قَالَ إِنَّمَا أَنَا رَسُولُ رَبِّكِ لِأَهَبَ لَكِ غُلَامًا زَكِيًّا

از معنی آیه چنان استفاده می شود که رسولی از جانب بزرگی در نزد خواب بیننده آید و خبرهای دل پسند و خاطرخواه به او برسد.

اگر در شب بیستم ماه دیده شود 

سوره طه است که سوره بیستم و آیه بیستم این است

قَالَ إِنَّمَا أَنَا رَسُولُ رَبِّكِ لِأَهَبَ لَكِ غُلَامًا زَكِيًّا

از معنی آیه چنان استفاده می شود که حجت و برهان قوی مثل عضای موسی اید و ید و بیضاء در تحت تصرف خواب بیننده در آید به این طریق واقعه خود را قیاس نماید.

اگر در شب بیست و یکم ماه دیده شود

سوره انبیاء است که سوره بیست و یکم و آیه  بیست و یکم این است

أَمِ اتَّخَذُوا آلِهَةً مِنَ الْأَرْضِ هُمْ يُنْشِرُونَ

از معنی آیه چنان استفاده می شود که کسی که با خواب بیننده در خشم بود خشم برطرف کند و به این نوع مطلب خود را قیاس نماید

اگر در شب بیست و دوم ماه دیده شود 

سوره حج است که سوره بیست و دوم و ایه بیست و دوم این است

لَّمَا أَرَادُوا أَنْ يَخْرُجُوا مِنْهَا مِنْ غَمٍّ أُعِيدُوا فِيهَا وَذُوقُوا عَذَابَ الْحَرِيقِ

از معنی آیه چنان استفاده می شود که خواب بیننده را قضیه روی دهد که موجب ملال خاطر او باشد و هر چند سعی کند از آن خلاص نشود.

اگر در شب بیست و سوم ماه دیده شود

سوره مومن است که سوره بیست و سوم و ایه بیست و سوم این است

وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا نُوحًا إِلَى قَوْمِهِ فَقَالَ يَا قَوْمِ اعْبُدُوا اللَّهَ مَا لَكُمْ مِنْ إِلَهٍ غَيْرُهُ أَفَلَا تَتَّقُونَ

از معنی آیه چنان استفاده می شود که خواب بیننده را خیر خوبی از جانب بزرگی به او برد که باور نکند یا آن که نصیحتی با کسی کند و آن کس باور نکند.

اگر در شب بیست و چهارم ماه دیده شود

سوره نور است که سوره ی بیست و چهارم و ایه بیست و چهارم این است.

يَوْمَ تَشْهَدُ عَلَيْهِمْ أَلْسِنَتُهُمْ وَأَيْدِيهِمْ وَأَرْجُلُهُمْ بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ

از معنی آیه چنان استفاده می شود که خواب بیننده را با شخص دعوائی یا خصومتی پیش آید که خصم او به غالب آید یا خواب بیننده به او حجت آرد و بر او غالب گردد.

اگر در شب بیست و پنجم ماه دیده شود

سوره فرقان است است که سوره بیست و پنجم و آیه بیست و پنجم است .

وَيَوْمَ تَشَقَّقُ السَّمَاءُ بِالْغَمَامِ وَنُزِّلَ الْمَلَائِكَةُ تَنْزِيلًا

از معنی آیه چنان استفاده می شود که مصیبتی عظیم و امر ناخوشی و خصومت و گفتگوی ناشایسته ببیند.

اگر در شب بیست و ششم ماه دیده شود

سوره ی شعراء است که سوره بیست و ششم و آیه بیست و ششم این است.

قَالَ رَبُّكُمْ وَرَبُّ آبَائِكُمُ الْأَوَّلِينَ

از معنی آیه چنان استفاده می شود که شخص بسیار خوبی و معقولی در مقام نصیحت و موعظه  ی آن شخص در آید تا خواب بیننده به جواب و سوال به خصم خود غالب گردد و شاد گردد.

اگر در شب بیست و هفتم ماه دیده شود

سوره نمل است که سوره بیست و هفتم و ایه بیست و هفتم این است.

قَالَ سَنَنظُرُ أَصَدَقْتَ أَمْ كُنتَ مِنَ الْكَاذِبِينَ

از معنی آیه چنان استفاده می شود که جاسوسی خبری به بیننده خواب رساند و در صدد تفحص این خبر که راست باشد.

اگر در شب بیست و هشتم ماه دیده شود

سوره قصص است که سوره بیست و هشتم و آیه بیست و هشتم این است 

قَالَ ذَلِكَ بَيْنِي وَبَيْنَكَ أَيَّمَا الْأَجَلَيْنِ قَضَيْتُ فَلَا عُدْوَانَ عَلَيَّ وَاللَّهُ عَلَى مَا نَقُولُ وَكِيلٌ

از معنی آیه چنان استفاده می شود که مهمی پیش خواب بیننده اید که آن شخص محتیر باشد در اقدام آن و تدبیر را حکمی نباشد هر چند کلام بیشتر کند و سعی کند قبول نماید

اگر در شب بیست و نهم ماه دیده شود 

سوره عنکبوت است که سوره بیست و نهم و ایه بیست و نهم است .

قَالَ رَبِّ انْصُرْنِي عَلَى الْقَوْمِ الْمُفْسِدِي

از معنی آیه چنان استفاده می شود که بیننده ی خواب مامور می شود به اصلاح اگر با ایشان چنگ کند ، ظفر یابد و همه احوالات او شاید نیک شود.

اگر در شب سی ام ماه دیده شود

سوره روم است که سوری سی ام و آیه سی ام این است.

فَأَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّينِ حَنِيفًا فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِي فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْهَا لَا تَبْدِيلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ذَلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ

از معنی ایه چنان استفاده می شود که بیننده خواب را امری پیش آید که جماعتی خواهند که او را از آن امر بازگردانند و او سخن ایشان را گوش نکند و سخن گوش نکردن او صواب باشد . العلم عند الله 

از سایر مطلب های سایت نیز دیدن نمایید

تعبیر خواب بر بیست و هشت حرف ابجد

4 نظر

  1. فاطمه صادقیفاطمه صادقیsays:

    سلام من خواب میدیدم خونه را جارو میزنم واسم آقا امام رضا را صدا میزنم وهمشتو خواب میگم یا امام رضا

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام بیانگر تلاش شما برای رهایی از اندوه است

  2. فاطمه صادقیفاطمه صادقیsays:

    سلام خواب ببین از طرف خانم فاطمه زهراواسه آدم یک پر سفید فرستادن چه تعبیری داره

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام بیانگر خیر و مصلحت است

  3. فاطمه صادقیفاطمه صادقیsays:

    سلام ببخشید من خواب میدیدم داخل یک امامزاده از یک دست یکی از ائمه به من نذری نان دادن وچون نان زیاد بود در خواب من قبول نمیکردم میگفتم این همه زیاد است یک نان کفایت است یک نان گرفتم وخوردم

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام بر تندرستی . سعادتمندی در زندگیتان تعبیر میشود

  4. امیر علی خمسهامیر علی خمسهsays:

    سلام خسته نباشید من خواب میدیدم یکی از دخترهای فامیلم که تازه نامزد شدن از شهر کربلا وحرم امام حسین خارج شدن از دروازه شهر کربلا بیرون آمدن

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام ایشون عاقبت بخیر میشن