علل بیماری پروستات در مردان

بزرگ شدن و رشد پروستات یک بیماری پیچیده در مردان است که اکثر وقت ها درباره آن گلایه شده است هر چند که راه های درمانی متعددی برای بیماری پروستان وجود دارد ولی تقریبا 90 درضد آن ها به همراه عوارض می باشد پس راه حل چیست و باید چه کنیم؟

گویا حمام هایی که در شب انجام میگیرد نشانه هایی را درباره بیماری پروستات به همراه دارد و اغلب مردانی که استحمام شبانه دارند نشانه های بزرگتر شدن پروستات خود را می بینند از سایر نشانه ها میتوان مشکل در دفع کردن ادرار را نام برد عقیده و نظر پزشکان این است که رشد پروستات همانند رشد موها بر اثر سن بالا رفتن سن می باشد

بزرگ شدن پروستات، هیپرپلازی خوش خیم پروستات، و یا به سادگی BPH - این یک مشکل است که دارای چندین نام است. با توجه به ملی کلیه و بیماری اورولوژی تهاتری اطلاعات، مشکل پروستات شایع ترین مردان بالای 50 بزرگ شدن پروستات است. در 60 سالگی، بیش از نیمی از مردان BPH دارند. با سن 85، تعداد صعود به 90٪، با توجه به انجمن اورولوژی آمریکا (AUA).
مهمترین علائم بزرگ شدن پروستات و علل آن چیست؟
در مردان، ادرار ناشی از مثانه از طریق مجرای ادرار است. BPH یک خوشخیم (غیرسرطانی) بزرگی پروستات است که بلوک های جریان ادرار از طریق مجرای ادرار است. سلول های پروستات به تدریج تکثیر، ایجاد یک بزرگ قرار می دهد که بر میزراه فشار - که "زوال" که از طریق آن ادرار و مایع منی خارج شود.
به عنوان مجرای ادرار باریک، مثانه است به قرارداد با قدرت بیشتر به فشار ادرار در بدن است.
با گذشت زمان، عضله مثانه به تدریج ممکن است قوی تر، ضخیم تر، و بیش از حد حساس شده. شروع به منقبض حتی زمانی که آن حاوی مقدار کمی از ادرار، باعث نیاز به ادرار کردن مکرر. در نهایت، عضله مثانه می تواند اثر مجرای ادرار تنگ غلبه کند و بنابراین ادرار در مثانه باقی می ماند و آن را به طور کامل خالی است.
دکتر حسن جعفری علائم بزرگ شدن پروستات را بترتیب:
جریان ادرار ضعیف و یا آهسته
احساس کنیم که مثانه بطور کامل تخلیه نشده است
در زمان ادرار اذیت شویم
به دفعات زیاد به دستشویی (توالت) برویم
در دفع ادرار عجله داشته باشیم
در طول شب چندین نوبت برای ادرار کردن بیدار شویم
در هنگام ادرار شاهد توقف و ادامه ان باشیم
در زمان ادرار کردن متحمل فشار شویم
زمانی که ادرار کردیم پس از چند دقیقه کوتاه دوباره قصد ادرار داشته باشیم
وقتی مثانه به طور کامل خالی نیست، شما در معرض ابتلا به عفونت های دستگاه ادراری می شوند. مشکلات جدی همچنین می توانید در طول زمان از جمله سنگ مثانه، وجود خون در ادرار، بی اختیاری، و احتباس حاد ادراری (ناتوانی در ادرار کردن) توسعه،. ناتوانی ناگهانی و کامل به ادرار کردن یک اورژانس پزشکی است. شما باید با دکتر خود را بلافاصله ببینید. در موارد نادر، مثانه و / یا صدمه به کلیه ها می توانید از BPH را توسعه دهد.
توضیحات تکمیلی تر درباره بیماری پروستات و عوامل ثانویه
این وضعیت گاهی اوقات توسط یک عفونت باکتریایی ایجاد می شود. این باکتری ممکن است در حال حاضر در معده و روده خود را، باکتری که دستگاه ادراری، یا سایر باکتری ها آلوده .. این سناریو است به احتمال زیاد در بیماران جوان تر. در مردان مسن تر، عفونت ممکن است توسط کاتتر باقی مانده در محل برای مدت زمان طولانی در طول زمان بستری و یا یک دوره از کار افتادگی ایجاد می شود. در اغلب موارد (در تا 80٪ موارد) بدون باکتری تا کنون یافت شده. پروستاتیت ممکن است در یک فرم یک عفونت حاد رخ می دهد که معطل نمی یک بار آن را درمان است و یا یک شکل مزمن که ممکن است برای ماه ها یا حتی بیشتر طول بکشد. عوامل خطر برای پروستاتیت عبارتند از:
داشتن یک دستگاه یا مثانه عفونت ادراری
     آسیب به لگن
     یک قسمت گذشته پروستاتیت
     کم شدن آب بدن
     مقاربت جنسی
     بودن سوند (داشتن یک لوله داخل مجرای ادرار به تخلیه ادرار)
     وراثت ژنتیکی
     فشار
     عفونت با HIV.
کاربران عزیز دقت نمایید دکتر حسن جعفری در این زمینه پاسخوگوی سوالات شماست میتوانید از نظرات و راهنمایی های ایشان استفاده نمایید
 

1 نظر

  1. مهرانمهرانsays:

    سلام ، ببخشید من سر در نیوردم از متن بالا و اینکه من وقتی ادرار میکنم احساس میکنم که اب شهوت نیز در برخی از مواقع دیده میشود والبته وقتی ادرار میکنم بعد از چند دقیقه مجددا ادرار میکنم ، ایا سرطان پروستات دارم؟

    • مدیر سایتمدیر  (toptoop) :

      خیر ادرار همراه با این حس از دلایل و شواهد بیماری پروستات نمی باشد