همسرم قهرو و لجباز است

تعدادی از خانم ها بسیار زود رنج و یا بقول خودمان ناز نازو و قهری هستند و کافی است تا یک اتفاق کوچک بیفتد آن را بهانه ای قرار دهند برای قهر کردن و لجبازی کردن و مردهای زیادی هم از این موضوع در انجمن های مختلف گله داشتند و درخواست مشاوره و راهنمایی کرده بودند در این مطلب از توپ تاپ پرسش و پاسخی را در همین زمینه تهیه کرده ایم,براستی زمان هایی مکه همسرم مدام قهر میکند باید چه کنم و چه رفتاری با او داشته باشم؟

 پرسش: پسری 28 ساله هستم که یکسال است ازدواج کرده ام همسرم سر هر موضوع پیش پا افتاده ای ناراحت می شود و مثل بچه ها قهر می کند تا جایی که شوخی های ساده هم با او سخت است . بسیار از این موضوع آزار می بینم ، برای مثال اگر از محل کارم 10 دقیقه دیرتر برسم ناراحت می شود و حتی برای خروج از منزل و انجام اموری مثل خرید و ... هم با او مشکل دارم .چطور می بایست با ایشون رفتار کنم که این گونه رفتارهایش را کنار بگذارد.

 پاسخ: در اوایل ازدواج به خاطر ضعفهای مهارتی عمدتا پرتوقعی و رفتارهای نسنجیده زیاد رخ می دهد.ولی در کل یکی ازکارکردهای مثبت زندگی مشترک باید این باشد که زوجین رفتارها منفی یکدیگر را به مرور اصلاح کنند.اصلاح هم با مقابله به مثل صورت نمی گیرد بلکه راه و روش منطقی دارد. اولا که همسرتان باید بیاموزد با قهر و بدخلقی کاری را نمی تواند از پیش ببرد. در ثانی باید واقع گرا شود. ثالثا شما نباید دنبال تغییرات ناگهانی باشید. لذا در اولین فرصت پیرامون این مساله با همسرتان صحبت کنید. موضوع قهر ایشان را به طور جدی مورد صحبت قرار دهید. برای ایشان شرح دهید که این قهر کردن ها فقط باعث می شود که از هم دور شوید و به مرور دیگر به نیازهای هم توجه نداشته باشید .مثلا شما ده بار ، بیست یا مثلا در نهایت صد بار قهرهای غیر منطقی را تحمل کنید بعد از مدتی احساس خواهید کرد که تحمل کردن فایده ای ندارد چون ایشان بالاخره راهی برای کج خلقی می یابد و لذا همین طرز فکر باعث می شود قهر کردن های ایشان دیگر برای شما مهم نباشد و .. قهر رفتاری است که از کودکان سر می زند چون کودکان توانایی دفاع از خود را ندارند لذا به قهر کردن پناه می آورند تا حرف خود را به کرسی بنشانند ولی یک بزرگسال باید با صحبت کردن این کار را انجام دهد. این تذکرات کلی را به همسرتان بدهید و به او متذکر شوید که هرگاه مشکلی بود باید در موردش صحبت کند نه اینکه بداخلاقی یا قهر کند. ضمنا باید توقعات خود را به طور طبیعی تعدیل بخشد مثلا رفت و آمد مردان به طور طبیعی می تواند توام با تاخیر باشد. این مساله بدخلقی ندارد بلکه بسیار طبیعی است. خریدهای بیرون از منزل هم همین طور . مرد باید کارهای خرید خانه و .. را انجام دهد لذا رفت و آمد او خیلی طبیعی است اگر ایشان ناراحت است می تواند در برخی از خریدها همراه شما باشد ولی کج خلقی نکند. این تذکرات کلی رابدهید اگر دیدید رعایت نمی کنند شما اصلا به این قهرها و بداخلاقی ها اعتنا نکنید بلکه خیلی عادی رفتار کنید البته قبل از آن یک تذکر کوچک به همسرتان دهید که: در این مورد قبلا صحبت کرده ایم لذا جایی برای کج خلقی نیست. استفاده از خدمات مشاوره زناشویی هم توصیه می شود. ضمنا خودتان هم تا حدی حساسیتهای همسرتان رابشناسید و سعی کنید بیشتر مراعات وی را کنید

اگر سوالی در همین زمینه دارید مطرح نمایید و همینک پاسخش را دریافت نمایید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...