زنان بدون آرایش دختران بدون آرایش

فلورانس کلگیت

┘◄ برای مشاهده ی ادامه ی متن و تصاویر به ادامه ی مطلب بروید| ▼▼ |

 

روزنامه “الدیار” لبنان نوشت: از معیارهای در نظر گرفته شده مسافت بین گوش ها و مسافت بین چشمان نتیجه ای علمی خاصی را می دهد و همچنین مسافت بین چشمان به نسبت فاصله تا دهان نیز کمتر از یک سوم فاصله موهای سر تا چانه است که این معیار دیگری است.

 زیبایی

گفتنی است که “کلگیت” برنده زیبا ترین صورت بدون عملیات جراحی زیبایی و یا آرایش در مسابقه “زیبایی طبیعی که در برنامه “لورین” در شبکه “RTV” انگلیس برگزار شد، برگزیده شد.

او همچنین  بعنوان آنچه که چهره کامل شناخته می شود، معرفی شد. وی در مسابقه عکس بین المللی برای انتخاب بهترین تناسب بین چشم ها، دهان، پیشانی و چانه، شرکت کرد و به امتیاز خوبی در شاخص های یک چهره متناسب و بی عیب و نقص دست یافته است.

بنا بر تئوری، الزاما غیر ممکن است اجزای صورت وی بیش از حد متقارن به نظر برسند (که البته در این بخش، وی نیز بی تقصیر است).

اما تناسب چشمان آبی کاملا هم اندازه نیز به موفقیت وی در رقابت برای کسب عنوان طبیعی ترین صورت زیبای بریتانیا، کمک کرده است.

فلورانس، که در شنبه بازار با یک مغازه چیپس فروشی ساحلی کار می کند، بین 8000 نفر شرکت کننده برای کسب رتبه A، عنوان برنده را به خود اختصاص داد. تمامی شرکت کنندگان باید بدون آرایش در مسابقه حاضر می شدند و در صورت انجام عمل جراحی پلاستیک، تزریق بوتاکس یا کاشت پروتز، از شرکت در مسابقه محروم می شدند.

مردم محل وی را مسخره می کردند و با کنایه می گفتند هوای دریا باعث شده تا فلورنس دختر دبیرستانی شهر کوچک داور گرامر از توابع دیل کنت برنده شود، شاید هم یک رازی در مغازه چیپس فروشی میدل استریت فیش نهفته است.

اما این تاج را بخاطر تعریف علمی زیبایی به فلورانس می دهیم، نه بخاطر بخشی از ژن های زیبایی که وی از مادرش به ارث برده است.

فلورنس معمولا از رنگ موی روشن و ریمل چشم و ابرو استفاده می کند، و اذعان می دارد به استفاده از کانسیلر و وازلین عادت دارد، برنده سفر به آژانس مدل لندن شد و بزودی عکس وی نیز بر روی پوسترها و بیلبوردهای تبلیغاتی در فروشگاه های لوازم بهداشتی و آرایشی کشور نمایان می شود.

وی می گوید: طبیعی است که وی از داشتن حرفه ای در مدل لذت ببرد (مدل آگنس دین نیز قبلا در یک مغازه چیپس فروشی کار می کرد) اما در حال حاضر مشغول کار، مطالعه و تحصیل در زمینه جغرافیا و روانشناسی است و قصد دارد در دانشگاه در رشته مدیریت ادامه تحصیل دهد.

 

وی گفت: “زنان نباید فکر کنند صورتشان حتما باید آرایش داشته باشد، من امیدوارم مردمی که به من نگاه خواهند کرد، فکر کنند آنها هم نیازی به آرایش ندارند. من از چهره ای که دارم خیلی راضیم و هرگز عمل جراحی پلاستیک و تزریق بوتاکس انجام نمی دهم.

کارمن لفور، از آزمایشگاه قوه ادراک دانشگاه سنت اندروز در دانشکده روانشناسی، گفت زیبایی به ارتباط مستقیم با تقارن در چهره دارد. وی افزود: “فلورانس تمام علایم کلاسیک زیبایی را داراست. او چشمانی درشت، استخوان های گونه برجسته، لب های پر و در کل ترکیب متناسبی در چهره اش دارد. به نظر، تقارن صورت یکی از مهم ترین عوامل موثر در جذابیت چهره است.

“اگر چه ما تقارن را در تعاملات روزمره خود درک نمی کنیم و تشخیص نمی دهیم، اما بهتر است بدانید در چهره اکثر مردم نیمه راست و چپ کاملا متفاوت بوده و متقارن نیست.”

وی تصدیق کرد، تقارن برای زیبایی لازم است، اما کافی نیست. با به هرحال، به نظر می رسد این گزینه در مورد فلورانس کاملا مشهود است.

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...